Förlossningen igår...

Usch vilken dag det var igår! :(
3 posetiva saker hände igår, träffa älskling efter en hel helg utan honom, allt var okej med bebis & jag fick äta på burger king :)

Men annars var det en helvetes dag för mig...
Vaknade upp hos farmor 8 på morgonen & gick upp & åt med pappa, men kände av små smärtor i magen så jag la mig & vila en stund, eller ja jag somnade & vaknade runt halv 12 igen men brutala smärtor i magen! :(
Så pappa fick panik & hoppa in i bilen & hämta Robert hos sin kompis Marcus så vi kunde åka hem, igentligen skulle vi åka hem runt 2 & åka förbi min kusin Pelle för hans son Olle fyllde 2 år igår men vi fick kasta oss iväg runt 2 halv 1...
Det kändes ingenting när jag satt eller låg men så fort jag ställde mig, gick eller böjde mig gjorde det svin ont! :(

Bilresan gick iaf bra, satt ju i bilen iaf 3-4 timmar... :/
När vi kom fram till Vänersborg svängde vi förbi mamma så hon fick träffa mig & så jag kunde berätta hur det kändes osv, sen kom jag äntligen hem & ringde sjukvårdsupplysningen, fick höra att jag absolut skulle lägga på och genast ringa förlossningen, blev as rädd ringde men fick höra att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen igen pga att jag bara var i vecka 21+4 & man ska vara i 22+0 innan dom kan göra nått där..

Så jag fick ringa igen och denna tanten hjälpte mig att ringa gyn & förlossning så fick jag prata med samma tant från förlossningen igen & hon bad om ursäkt för att dom skickade runt mig överallt, men så fick jag en tid klockan 6...

Jonas var i Brålanda med Göran & kollade på en bil så pappa fick köra mig, han ville åka med men eftersom klockan var halv 6 när jag fick tiden klockan 6 så hade han ändå inte hunnit men vi hade telefon kontakt så han iaf visste vad som hände :)

Han va så orolig min älskling....
Men det är ju bra de, att han visar att han bryr sig :)

Iaf, kom in på förlossningen & möttes av en jätte snäll sköterska eller barnmorska (vet ej vad hon var) som visade in mig på ett rum & jag fick berätta vad som hänt osv, så vi började med att lyssna på hjärtat hon satte fast dom där sakerna i ett bälte så fick jag ligga i ca 15 min, bebis hjärta låg på mellan 120-156 tror jag & det var jätte bra! :)

Vi har tydligen en mirakelbebis också, för der skulle vara jätte svårt att få en sån fin kurva när bebis är så liten men min var jätte fin :)

Sen efter en ganska bra stund fick jag träffa en läkare som gjorde ultraljud på magen & vainalt + att hon kände så att livmodertappen var sluten & det var den, jätte bra :)

Allt var jätte fint & normalt och dom tyckte att det var konstigt att jag hade såna smärtor, kunde ju knappt gå..
Men förmodligen vard et bara en sträckning eller nått, för idag känner jag mig bättre :)

halv 8 var jag klar och fick åka hem så 1½ timme fick jag vara på förlossningen & dra åt helvete va rädd jag var!
Men uuuh va underbart det var att höra hjärtslagen & få se bebis, då kändes det "Okej, bebis mår bra, SKÖNT!"

& dom var jätte trevliga där!
nu längtar jag tills jag ska in igen, haha :)

Japp, det var det, allt är jätte bra nu iaf & det är huvudsaken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0